w Bez kategorii

Pozycjonowanie wizerunkowe (czyli wspomniany SERM) to zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa w wyszukiwarkach. W poniższym artykule przedstawimy konkretnie, czym jest owo pozycjonowanie, na czym dokładnie polega i jakie niesie korzyści dla firmy.

Co to jest SERM?

Jak wspomniano wyżej, SERM (z ang. Search Engine Reputation Management) jest pozycjonowaniem wizerunkowym i polega na tworzeniu pozytywnego obrazu firmy w sieci. Choć samo to pojęcie jest stosunkowo nowe, jednakże zespół działań, metod i narzędzi służących budowaniu reputacji w internecie, to zagadnienie o wiele starsze.

Wizerunek firmy a opinie w sieci

Wizerunek przedsiębiorstwa w internecie budowany jest przede wszystkim za pomocą opinii zamieszczanych przez klientów (lub rzekomych klientów, trzeba bowiem wiedzieć, że nierzadko niestety zdarzają się wpisy szkalujące firmę i niemające z prawdą nic wspólnego) w sieci. Od opinii, do których dotrą inni, ewentualni klienci, zależy, w jaki sposób będą oni postrzegać przedsiębiorstwo, a co się z tym wiąże – czy np. skorzystają z jego usług, dokonają zakupu w sklepie itp.

Celem pozycjonowania wizerunkowego jest wypromowanie w wyszukiwarce informacji przedstawiających daną firmę czy markę w sposób pozytywny, kształtując przez to jej wiarygodność. Dzięki sprawdzonym działaniom wizerunkowego SEO, w tzw. TOP 10 nie są wyświetlane  negatywne komentarze na temat warunków pracy, kultury organizacyjnej, jakości świadczonych usług czy sprzedawanych produktów przez firmę.

Dla kogo jest SEO wizerunkowe?

Usługa ta sprawdzi się przede wszystkim w przypadku przedsiębiorstw, które ucierpiały z powodu negatywnych opinii oraz informacji umieszczonych w internecie i pragnących w związku z tym poprawy swego wizerunku. Ale SERM to także  sprawdzony sposób na prewencyjne dbanie o swoje public relations dla wszystkich marek, również tych, które dotychczas nie zanotowały wizerunkowych kryzysów i cieszą się pozytywnym odbiorem wśród klientów. Korzystne opinie w TOP 10 pozwalają na kształtowanie pożądanego przez firmę wizerunku nie tylko pośród usługobiorców czy kupujących produkty, ale również kontrahentów oraz pracowników. Dbanie o dobry PR jest szczególnie ważne również dla osób związanych z działalnością publiczną, czyli m.in. aktorów, polityków czy artystów scenicznych. Pozytywny wizerunek przynosi wymierne korzyści długofalowe, przede wszystkim finansowe. Dlatego też dobrze jest inwestować zawczasu w skuteczne działania PR-owe w wyszukiwarkach.

SERM krok po kroku

Na skuteczne SEO wizerunkowe składa się kilka działań. Najistotniejsze jest stałe monitorowanie komentarzy w wynikach wyszukiwania, w tym również usuwanie tych niekorzystnych i nieprawdziwych. Ważne jest również tworzenie i pozycjonowanie wartościowych opinii i unikalnych artykułów promujących markę, marketing szeptany na forach internetowych czy też prowadzenie kampanii AdWords kreujących wizerunek przedsiębiorstwa w sieci.

Polecane posty

Zostaw komentarz

Zacznij pisać i naciśnij Enter, aby wyszukać

na czym polega pozycjonowanie wizerunkowekorzyści pozycjonowania wizerunkowego