w Bez kategorii

Na uzupełnienie tradycyjnych technik SEO o pozycjonowanie wizerunkowe decyduje się coraz więcej firm. Przedsiębiorcy są świadomi tego, jak ważne jest kreowanie informacji kształtujących wiarygodność marki. Profesjonalnie prowadzone działania pomagają w zdobyciu zaufania klientów oraz przekładają się na lepsze wyniki biznesowe.

Czym różni się pozycjonowanie wizerunkowe od tradycyjnego?

Pozycjonowanie wizerunkowe polega na zarządzaniu informacjami dotyczącymi brandu w wyszukiwarkach internetowych. Kampanie skierowane są przede wszystkim do firm, które chcą zadbać o dobrą reputację lub poprawić zły PR. Z kolei tradycyjne działania SEO skupiają się przede wszystkim na zwiększeniu sprzedaży poprzez wzrost widoczności witryny w wyszukiwarkach. Działania należy dostosować do potrzeb biznesowych, branży, lokalizacji firmy.

Co wpływa na skuteczność tradycyjnego pozycjonowania?

Aby witryna była widoczna na pierwszej stronie wyszukiwarek, należy przestrzegać zaleceń Google dla webmasterów. Do najważniejszych zaliczają się:

Optymalizacja serwisu

Trzeba zadbać o zastosowanie odpowiednich znaczników, nagłówków. Wśród istotnych elementów warto wymienić też linkowanie wewnętrzne, szybkość ładowania strony oraz responsywność.

Treści

Teksty publikowane w witrynach internetowych powinny charakteryzować się unikalnością, a także odpowiednią ilością fraz kluczowych.

Profil linków

Na pozycję domeny w wynikach wyszukiwania wpływa również liczba linków z zewnętrznych witryn, a także tempo przyrostu odnośników.

 

Na czym polega pozycjonowanie wizerunkowe?

W trakcie pozycjonowania wizerunkowego wykorzystuje się techniki stosowane w tradycyjnych kampaniach SEO, a dodatkowo uzupełnia się je o działania PR-owe. Do elementów związanych z kreowaniem dobrego imienia firmy należą:

Regularne monitorowanie komentarzy pojawiających w internecie

Klient otrzymuje rzetelny raport na temat wpisów związanych z reprezentowaną przez niego marką.

Eliminowanie negatywnych wpisów

W sytuacji, gdy komentarz jest mocno krzywdzący, należy poprosić administratora danej witryny o jego usunięcie.

Działania SEO i kampanie Ads

Warto promować pozytywne komentarze lub artykuły, w których przedstawia się mocne strony firmy. Aby zwiększyć widoczność takich materiałów, wykorzystuje się techniki SEO lub tworzy płatne kampanie w sieci reklamowej Google i na portalu YouTube.

Dostarczanie wartościowego contentu

Tworzenie spójnych artykułów wzmacniających reputację firmy to doskonały sposób na zainteresowanie klientów.

Marketing szeptany

Wśród istotnych elementów wpływających na kształtowanie pozytywnego obrazu firmy należy wymienić buzz marketing, czyli działania polegające na zamieszczaniu komentarzy na forach internetowych.

Przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na uzupełnienie działań SEO kampaniami pomagającymi w kreowaniu pozytywnego obrazu marki. To najlepszy sposób na zwiększenie zaufania klientów, kontrahentów, co przekłada się na rozwój biznesu.

 

Polecane posty

Zostaw komentarz

Zacznij pisać i naciśnij Enter, aby wyszukać

pozycjonowanie wizerunkowe