w Bez kategorii

Dobre funkcjonowanie każdej firmy zależy przede wszystkim od popularności i rozpoznawalności marki oraz zaufania, którym cieszy się wśród klientów. Kluczem do sukcesu jest tu odpowiednia promocja, która już od dawna nie polega tylko na klasycznej reklamie billboardowej, lecz w dużej części odbywa się w internecie.

Kreowanie wizerunku marki – proces, który się opłaca

Postrzeganie marki przez klientów to zespół pewnych wyobrażeń na jej temat, który powstaje m.in. na skutek systematycznych działań marketingowych firmy na różnych płaszczyznach. Obecnie najważniejszym obszarem nadającym się do tego celu jest internet i cała masa możliwości, które ze sobą niesie.

Warto przy tym pamiętać, że kreowanie marki w internecie to długotrwały proces, który może przynieść korzyści tylko wtedy, jeśli firma w sposób ciągły będzie obecna w sieci i na podstawie monitoringu odbioru swoich działań będzie je modyfikować, aby wzbudzić zainteresowanie wśród odbiorców. Dzięki temu może stworzyć stałe i długotrwałe relacje z klientem, który nie tylko będzie pozytywnie postrzegał markę, ale stanie się jej naturalnym promotorem w swoim środowisku.

Wizerunek marki w internecie – jak go stworzyć?

Podstawą funkcjonowania w sieci jest oczywiście profesjonalna strona internetowa. Powinna być przede wszystkim przejrzysta i łatwa w obsłudze. Internauta szybko zrezygnuje z przeglądania chaotycznej witryny, na której ciężko znaleźć potrzebne informacje. Oprócz prostoty strona firmowa powinna zwrócić uwagę potencjalnego klienta i zatrzymać go na dłużej, dlatego warto zadbać o umieszczenie na niej wartościowych oraz unikalnych treści. Najlepiej zaprezentować je na blogu, dzięki czemu firma w oczach klientów staje się autorytetem w swojej branży. Bardzo dobrym pomysłem są też vlogi, czyli video blogi, które cieszą się dużą popularnością i skutecznie przyciągają nowych widzów. Pokazanie własnego przedsiębiorstwa na autentycznych zdjęciach czy filmach zacieśnia więzi, zwiększa rozpoznawalność marki i pomaga zbudować pozytywny wizerunek w sieci.

Potęga mediów społecznościowych

Budując wizerunek marki w internecie, nie sposób pominąć miejsc, w których internauci wykazują się największą aktywnością, czyli różnego rodzaju mediów społecznościowych. To, jaką siłę sprawczą ma np. Facebook, można było nie raz zaobserwować chociażby przy nagłaśnianiu rozmaitych akcji społecznych, dlatego nie można go pomijać, chcąc stworzyć pozytywny wizerunek swojego przedsiębiorstwa. Na Facebooku można umieszczać nie tylko posty, ale również zdjęcia, filmiki, a także organizować konkursy i akcje promocyjne. Umożliwia on również nawiązanie kontaktu z klientami, którzy umieszczają komentarze pod postami, co zwiększa ich przywiązanie do marki.

Podobne możliwości daje również coraz popularniejszy Instagram, wykorzystywany najczęściej do prezentacji produktów na atrakcyjnych fotografiach. Trzeba pamiętać, że wszystkie materiały zamieszczane na portalach społecznych i stronie firmowej powinny być spójne i tworzyć jednolity obraz promowanej marki.

Nie lekceważ internetu

Dziś jak nigdy przedtem klienci, zanim zdecydują się na dany produkt, sprawdzają opinie na temat firmy i jej oferty. Najłatwiej jest to zrobić za pomocą internetu, dlatego jest to genialne narzędzie ułatwiające kreowanie wizerunku marki. Zaniedbanie tej sfery może być bardzo niekorzystne dla przedsiębiorstwa, natomiast umiejętne i systematyczne działania promocyjne w sieci, po pewnym czasie na pewno zwiększą ilość lojalnych klientów oraz rozpoznawalność firmy na tle innych.

Polecane posty

Zostaw komentarz

Zacznij pisać i naciśnij Enter, aby wyszukać

pozycjonowanie wizerunkowejak budować wizerunek w sieci