w Bez kategorii

Już ok. 85% użytkowników sieci czyta recenzje i opinie na temat firm i sklepów, zanim dokona zakupu czy skorzysta z usługi danego przedsiębiorstwa. Co istotne, większość Internautów wierzy i ufa w opinie zamieszczone w sieci. Dlatego też budowanie pozytywnego wizerunku marki w internecie jest tak ważne. W poniższym tekście podpowiadamy, jak skutecznie zarządzać reputacją marki w wyszukiwarkach.

Skuteczne budowanie marki w sieci

Wiedząc, jak ważna jest reputacja w wyszukiwarkach internetowych, warto szerzej zainteresować się tym tematem, aby efektywnie kształtować obraz swój lub swej firmy w sieci. Świadome zarządzanie reputacją marki daje skuteczną przewagę nad konkurencją. Tzw. SERM (z ang. Search Engine Reputation Management), czyli pozycjonowanie wizerunkowe, polega na promocji w wynikach wyszukiwania pozytywnych dla firmy informacji i opinii na temat oferowanych przez nią usług czy produktów, kultury organizacyjnej czy warunków pracy.

Sposoby na efektywny ePR

Aby budować wiarygodny i spójny obraz przedsiębiorstwa, na początek warto sprawdzić, w jaki sposób firmę widzą potencjalni klienci i zidentyfikować ewentualny problem wizerunkowy. W tym celu należy wpisać w wyszukiwarkę nazwę swojej marki i przejrzeć pierwsze wyniki wyszukiwania, w szczególności skupiając się na tym, jakiego rodzaju (pozytywne czy negatywne) opinie przeważają. W przypadku opinii negatywnych warto na nie grzecznie odpowiedzieć, a jeśli są one nie tylko niekorzystne dla nas, ale też nieprawdziwe i szkalujące nasz wizerunek, warto skontaktować się z administratorem danego serwisu z prośbą o ich usunięcie.

Komentarze i opinie pozytywne powinny znaleźć się w wyszukiwarce na jak najwyższych pozycjach, dlatego też poprzez efektywne pozycjonowanie należy podwyższyć ich pozycje, a przez to zwiększyć ich widoczność dla użytkownika.

Wartościowe treści

Skuteczny ePR obejmuje też publikację nowych, wartościowych artykułów, które przedstawiają spójny i korzystny wizerunek marki oraz budują jej reputację. W tym celu dobrze jest przygotować i umieścić w sieci treści na temat działalności przedsiębiorstwa, podkreślające m.in. wartości, jakimi kieruje się firma, jakie technologie i innowacje wykorzystuje czy też jakie posiada doświadczenie.

Nie wolno zapominać również o buzz marketingu, czyli marketingu szeptanym. Polega on m.in. na merytorycznym udzielaniu się w dyskusjach na forach czy blogach internetowych oraz zamieszczaniu korzystnych, a przy tym prawdziwych opinii i komentarzy na temat firmy oraz jej usług lub produktów. Działanie to ma na celu nie tylko promocję, ale i rozpropagowanie marki, dotarcie z ofertą i informacją o firmie do nowych użytkowników oraz (w przypadku merytorycznych dyskusji na konkretne tematy) budowanie wizerunku lidera i eksperta w swojej branży i dziedzinie.

Warto także pamiętać, że na reputację firmy wpływ ma również sam wygląd naszej strony, która powinna być odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO, m.in. posiadać poprawne metatagi i hierarchię nagłówków oraz wartościowe treści.

Polecane posty

Zostaw komentarz

Zacznij pisać i naciśnij Enter, aby wyszukać

korzyści pozycjonowania wizerunkowegokreowanie wizerunku na facebooku