w Bez kategorii

Aby tworzenie brandingu marki przynosiło wymierne korzyści, musi być doskonale przemyślane. To wielowymiarowa i wieloetapowa strategia, nad którą nierzadko pracuje cały sztab ludzi. Jak skutecznie tworzyć swój wizerunek na YouTube – jednym z najpopularniejszych dziś mediów społecznościowych?

Kreowanie marki w internecie

Statystyki pokazują, że już ponad jedna szósta ludności świata ogląda YouTube. Liczba ta z roku na rok wzrasta. Rośnie także średnia liczba godzin spędzonych na oglądaniu filmów i  to w ogromnym tempie, bo o kilkadziesiąt procent rocznie. Nietrudno więc stwierdzić, że w przyszłości serwis ten będzie jednym z głównych źródeł wiedzy oraz rozrywki. Współcześnie witryna z charakterystycznym czerwonym logo jest szczególnie popularna wśród przedstawicieli młodszego pokolenia i to ono stanowi główną grupę docelową promowanych tam treści. Młodzi deklarują, że coraz rzadziej oglądają telewizję, a internet jest dla nich codziennością. Dlatego należy zadbać, aby wizerunek firmy na YouTube kreować właśnie pod największą grupę użytkowników tego serwisu, czyli kilkunasto-, dwudziesto-, i trzydziestolatków.

Skuteczny personal branding

Bez względu na to, jaką tematyką się zajmujemy i z ilu mediów społecznościowych korzystamy, musimy zadbać o to, by wszystko stanowiło uporządkowany obraz. Muzyka, tło, sposób mówienia czy kontaktu z odbiorcą – wszystko ma znaczenie. Tworząc własny kanał na YouTube, zadbajmy o to, by dopasować formę do treści, które chcemy przekazywać. Trudno wróżyć sukces kanałowi motywacyjnemu, gdzie na filmach przewija się smętna muzyka czy przygnębiające obrazy. Skuteczny personal branding to zadbanie o wszystkie aspekty – formę, treść, a także spójność środków czy źródeł przekazu (na przykład innych social mediów). Jeśli chcemy nawiązać współpracę z youtuberami, zatroszczmy się o to, by charakter ich kanału odpowiadał produktowi, który chcemy zareklamować. Warto też przyjrzeć się konkretnej grupie odbiorców danego kanału. Jeżeli na przykład daną vlogerkę urodową oglądają głównie nastolatki, nie pomoże nam w sprzedaży kremu przeciwzmarszczkowego.

Kreowanie wizerunku na YouTube powinno opierać się na dobrze zaplanowanych działaniach, które charakteryzuje:

  • wyjątkowa forma, wyróżniająca kanał spośród innych,
  • przewidywalność, dzięki której zapewniamy sobie subskrybentów oczekujących treści zgodnych ze swoimi preferencjami oraz zainteresowaniami,
  • regularność publikowania filmów,
  • interakcja z użytkownikami zarówno poprzez odpowiedzi na komentarze, jak i organizowanie spotkań „na żywo”.

Jak dotrzeć do odbiorców?

YouTube oferuje nam szereg możliwości marketingowych, których nie dostajemy w innych popularnych mediach. Przede wszystkim sami decydujemy, do kogo chcemy dotrzeć. Nasze filmy mogą mieć globalny zasięg, a wideo staje się coraz bardziej atrakcyjną formą. Zadbajmy o to, by widz miał ułatwiony dostęp do naszego filmu. Dodajmy odpowiednie tagi, opisy, linki oraz dobrze przemyślmy tytuł. Możemy podzielić swój kanał na poszczególne tematyczne playlisty – dzięki temu dotrze do nas większa ilość widzów zainteresowanych konkretną tematyką. Pamiętajmy, że wizerunek YouTube istnieje już od momentu wyszukiwania.

Najważniejsza jest aktywność

Najlepszą strategią, którą możemy obrać, żeby utrzymać obserwatorów, a tym samym zwiększyć grono potencjalnych klientów, jest tak naprawdę stała obecność, czyli regularne publikowanie treści oraz szczerość i szacunek do użytkowników. Pamiętajmy o tym, budując wizerunek marki na YouTube.

Polecane posty

Zostaw komentarz

Zacznij pisać i naciśnij Enter, aby wyszukać

ile kosztuje SERMPR SEO