w Bez kategorii

Każdego dnia miliony osób korzystają z mediów społecznościowych, co czyni je doskonałą przestrzenią do budowania świadomości marki. Rozpoczęcie komunikacji marketingowej na Facebooku jest jak początek trwałej znajomości z klientem. I tak jak w relacji dwojga ludzi, tu też liczy się zaufanie, zaangażowanie oraz wzajemna inspiracja.

Co wpływa na pozytywny wizerunek marki?

Wizerunek jest rezultatem skojarzeń i przekonań związanych z konkretną marką. Każda firma może mieć realny wpływ na opinie, które powstają na jej temat w sieci. Swoją pozycję w mediach można sprawdzić przy pomocy narzędzi, takich jak Brand24 czy SentiOne służącuch do monitorowania widoczności marki.

Jednym z działań, które warto podjąć w celu poprawy rozpoznawalności, jest stworzenie firmowego fanpage’a. Działalność w mediach społecznościowych odbierana jest jako innowacyjna i prokonsumencka, a co za tym idzie, profesjonalna. Dbanie o wizerunek przy pomocy Facebooka oznacza znajomość aktualnych trendów i podążanie za potrzebami klientów.

Żeby skutecznie promować markę, nie wystarczy jednak tylko zaistnieć w facebookowym świecie. Warto pamiętać o kilku czynnikach, które wpływają na budowanie pozytywnych relacji. Zaliczają się do nich:

  • dopracowana strategia spójna z misją, którą marka przedstawia w innych mediach oraz poza internetem,
  • regularne publikowanie treści,
  • wysoka jakość komunikacji, czyli dostępność dla klientów i sprawne odpowiadanie na wiadomości,
  • błyskawiczne reagowanie oraz rozwiązywanie zgłaszanych przez konsumentów problemów,
  • stała interakcja, a więc komentowanie i moderowanie dyskusji, które oznaczają zainteresowanie klientem,
  • wszystkie powyższe warunki powinna łączyć uczciwość oraz szacunek wobec klienta.

Korzyści płynące z prowadzenia kampanii na Facebooku

Bezpośrednia komunikacja ma tę przewagę nad informacjami płynącymi z telewizji czy reklamami w przestrzeni miejskiej, że zakłada interakcję. Dzięki Facebookowi dialog firmy z otoczeniem odbywa się w błyskawicznym tempie oraz przyjaznych warunkach. Marka na Facebooku istnieje dzięki obserwatorom, spośród których każdy jest potencjalnym klientem poszukującym najlepszych rozwiązań. Firmowy fanpage może stać się miejscem wymiany doświadczeń, inspirujących obydwie strony. To wszystko sprawia, że media społecznościowe są jednym z najbardziej efektywnych narzędzi komunikacji marketingowej. Zbliżają ludzi, a klienci chętniej korzystają z usług firm, z którymi czują się związani. Co ważne, prowadzenie fanpage’a nie wymaga relatywnie dużego nakładu pracy ani środków finansowych w porównaniu do tradycyjnych form przekazu.

Budowanie marki w sieci

Ważne jest określenie, w jaki sposób firma chce być postrzegana. Inaczej prezentować się będzie marka skierowana do młodzieży szkolnej, a inaczej taka, która pragnie dotrzeć do młodych matek. Narzędzia do promowania stron na Facebooku pozwalają zoptymalizować reklamy pod kątem docelowej grupy, co oznacza, że wystarczą odpowiednie ustawienia, by kierować reklamę do konkretnych odbiorców.

Współcześnie największe zainteresowanie przyciągają wszelkie komunikaty wizualne. Należy mieć to na uwadze, planując posty oraz reklamy. Publikowane treści muszą być wartościowe, inspirować oraz współgrać z misją całej firmy. Teksty związane z branżą powinny być przede wszystkim wiarygodne i najlepiej poparte badaniami naukowymi czy rankingami. Raz na jakiś czas warto wstawić treść, która nie jest ściśle związana z firmą, lub w humorystyczny sposób opowiada o profilu jej działalności. Szczególnie atrakcyjne są zabawne grafiki, a także konkursy oraz ciekawostki, zachęcające do komentowania.

Wizerunek pod kontrolą

Sprawnie poprowadzona kampania pozwala zwiększyć rozpoznawalność marki. Nawet najlepszy jakościowo produkt może spotkać się z negatywnym odbiorem, jeśli cała firma będzie kojarzyć się źle. Dlatego tak ważna jest stała kontrola opinii pojawiających się w internecie oraz podejmowanie działań zmierzających do poprawy reputacji.

Polecane posty

Zostaw komentarz

Zacznij pisać i naciśnij Enter, aby wyszukać

reputacja markiile kosztuje SERM